کلاس خصوصی زبان انگلیسی بهتر است یا کلاس عمومی؟
نوشته شده توسط : مدرس پیگیر !

بسیاری از افراد پس از این‌که یادگیری زبان انگلیسی را در زندگی خود یک نیاز اساسی و ضروری دانستند، برای شرکت در یک کلاس زبان چه یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی چه یک کلاس عمومی اقدام می کنند.

اما زبان آموزان عزیز باید بدانند که پیش از آنکه بخواهند در هر کلاس زبان انگلیسی شرکت کنند، باید در مورد ویژگی‌ها و مزایای آن کلاس و دستاورد هایی که درنهایت با شرکت کردن در این کلاس‌ها به آن خواهند رسید تحقیق و مطالعه کنند.

به طور کلی کلاس‌های زبان انگلیسی به دو دسته کلاس‌های عمومی و کلاس های خصوصی تقسیم می‌شود.

در ادامه‌ی این مطلب به بررسی برخی از مزیت‌های کلاس خصوصی زبان انگلیسی نسبت به کلاس‌های عمومی می‌پردازیم.

آموزش زبان انگلیسی همسو با هدف شما

در کلاس خصوصی زبان انگلیسی بر خلاف کلاس‌های عمومی که تشکیل ‌شده از چندین زبان ‌آموز با سطوح دانش زبانی متفاوت و هدف‌های متنوع‌ می ‌باشد، تنها زبان‌آموز کلاس شما هستید. درنتیجه باتوجه به اهداف شما و نقطه ضعف‌های شما در زبان انگلیسی استاد می‌تواند شما را برای هدایت درست در این مسیر راهنمایی کنند.

شما نمی‌توانید هیچ کلاس زبان عمومی را پیدا کنید که تمامی زبان‌آموزان آن سطح زبانی یکسانی با شما داشته باشند. اما با شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی پیش از شروع کلاس شما می‌توانید هدفتان را از یادگیری زبان انگلیسی با استاد خود درمیان بگذارید و ازایشان بخواهید تا شما را برای هرچه سریع تر طی کردن این مسیر راهنمایی کند.

آموزش سریع زبان انگلیسی

باید بدانید که هیچ راه یک‌شبه‌ای برای آموزش زبان انگلیسی وجود ندارد.‌اما کلاس خصوصی زبان انگلیسی می‌تواند یکی از سریع‌ترین مسیرهایی باشد که شما را به هدف خودتان خواهد رساند. در این کلاس‌ها ازآنجایی‌که تمام وقت کلاس مختص شماست، ایرادها و نقطه‌ضعف‌های شما بسیار سریع‌تر از کلاس‌های عمومی یافت و سپس حل می‌شود.

فرض کنید که بیش از آنکه در یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید خودتان قبلاً به صورت خود خوان مطالعه داشته‌ و یا در کلاس زبان انگلیسی دیگری شرکت کرده‌‌اید.

درنتیجه تسلط شما بر برخی از موضوع‌ها و مباحث نسبت به سایر مباحث بیشتر است. در این صورت اتلاف وقت نیز کمتر خواهد شد. یعنی اگر شما به مبحثی تسلط داشتید، دیگر استادتان برای توضیح و تدریس آن موضوع وقت نمی‌گذارد و به سراغ موضوعات بعدی می‌رود.

اما در کلاس‌های عمومی ازآنجایی‌که معمولاً مطابق با برنامه کتاب تدریس می‌شود و همچنین افراد متفاوتی در کلاس شرکت می‌کنند، خواسته شما مبنی بر تدریس نکردن برخی از موضوعات غیرمعقول است.

معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب و با تجربه

تا به این‌جا برای شما برخی از مزیت‌های کلاس خصوصی زبان انگلیسی را بیان کردیم. اما خوب است بدانید که سه نکته در کیفیت کلاس خصوصی تعیین کننده و بسیار مهم می باشند.از مهم‌ترین معیارهای یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی خوب می‌توان به معلم و استاد آن کلاس اشاره کرد.

همه ویژگی‌های گفته‌شده در بالا تحقق پذیر است اما به شرط آن که معلم خصوصی شما فردی با تجربه و کاردان باشد.‌ هر شخصی که از میزان دانش بالای زبان انگلیسی برخوردار و به این زبان مسلط باشد لزوماً صلاحیت معلم خصوصی را ندارد.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا پیش از آنچه در کلاس شرکت کنید در مورد روش تدریس و نحوه برگزاری کلاس‌های استاد مربوطه تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید. یکی از بهترین راه‌ها می تواند صحبت کردن و مشورت گرفتن از زبان‌آموزان قبلی اساتید می باشد.

و اما مورد دوم که می‌تواند تعیین‌کننده کیفیت کلاس خصوصی زبان انگلیسی خوب باشند منابع آموزش انگلیسی استفاده شده جهت تدریس در آن کلاس زبان است. انتخاب منابع ارتباط تنگاتنگ با سلیقه و مهارت استاد کلاس دارد .

این که استاد شما تنها به یک کتاب برای تدریس زبان انگلیسی متکی باشد یا از منابع مختلفی استفاده کند؛ تمرکز استاد تنها بر حل تمرین‌ها باشد یا بر روی تقویت مهارت‌ شنیداری و مهارت گفتاری نیز تاکید داشته باشد. مسائلی از این قبیل تا حد نسبتاً زیادی به استاد شما و نه منابع انتخابی توسط ایشان مربوط می باشد.

و در آخر باید بدانید که میزان تلاش و پشتکار زبان‌آموز نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در هرچه بهتر و سریع‌تر پیشرفت کردن زبان انگلیسی دارد.

اگر شما بهترین اساتید زبان انگلیسی را انتخاب کنید که از کامل‌ترین و بروزترین منابع آموزش زبان نیز استفاده کند اما خودتان تلاشی برای رسیدن به هدفتان نکنید باید بگویم که بی‌فایده است.

اما مطمئن باشید که اگر مسیر درستی را انتخاب کنید و راهنمای باتجربه ای هم داشته باشید و در کنار آن روزانه زمان مناسبی را به این کار اختصاص دهید، در سریع‌ترین زمان ممکن به سطح بالایی از زبان انگلیسی خواهید رسید.

منبع





:: برچسب‌ها: کلاس زبان انگلیسی , کلاس خصوصی زبان انگلیسی , معلم خصوصی زبان انگلیسی , آموزش زبان انگلیسی , یادگیری زبان انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: